Go Back

Mode en prestatie komen samen in voorjaarscollectie van Reebok en Victoria Beckham

Het internationale fitness- en lifestylemerk Reebok lanceert zijn eerste volledige collectie in samenwerking met succesvol modeontwerpster en stijlicoon Victoria Beckham. In de Reebok x Victoria Beckham-voorjaarscollectie van 2019 komen de basisprincipes van het innovatieve partnerschap tot leven. Beiden hebben de ambitie om een frisse interpretatie te presenteren van kwalitatief hoogwaardige sportkleding die ondersteund wordt door een eenvoudig, ingetogen en modern ontwerp. De gestileerde collectie bestaat uit een aantal technisch perfecte kledingstukken, waaronder enkele unisex-items, waarin je, onderweg naar de sportschool, ook op straat gezien mag worden.

Victoria liet zich inspireren door haar leven in Los Angeles en Londen en combineert in deze collectie de relaxte Californische levensstijl met een verfijnde Britse snit. Het resultaat is een goed presterende streetwearcollectie die een eigentijdse levensstijl weerspiegelt.

Om de samenwerking te vieren, wordt de voorjaarscollectie van 2019 voorzien van een elegante, subtiel grafische co-branding. Voor de items is gebruikgemaakt van hoogwaardige stoffen en technieken en een kleurenpalet waarbij seizoensgebonden tinten als camel, zilver en grijs worden gecombineerd met de in de samenwerking centraal staande kleuren oranje, zwart en wit.

Beckham over het ontwerpproces van de collectie: “Het idee achter deze collectie was om het relaxte van streetwear te combineren met de technische prestaties van sportkleding en daarbij trouw te blijven aan de minimalistische esthetiek van mijn merk. Daarnaast stond het voor mij vast dat er in de collectie unisex-items moesten worden opgenomen.”

Ze vervolgt: “Elk item is ontworpen om soepel met het lichaam mee te bewegen voor een optimale workout, maar ik vond het ook belangrijk om iets te creëren dat modieus is en bij iedere garderobe past. Met deze kleding kun je van de sportschool naar kantoor en tussendoor nog even langs school.”

Op de vraag hoe ze hoopt dat de collectie zal worden gedragen, zegt Beckham: “Ik wilde kleding ontwerpen waarin mensen met een volle agenda zoals ik zich lekker voelen. De items beschikken over de technische capaciteiten die ik nodig heb in de sportschool, maar zijn daarnaast ook eenvoudig en comfortabel genoeg om in mijn levensstijl te passen. Ik heb alle kledingstukken persoonlijk getest tijdens mijn workouts.”

Karen Reuther, VP Creative Direction bij Reebok: “De collectie weerspiegelt Victoria’s visie: sterk, zelfverzekerd en met een modern perspectief waarin iedereen ertoe doet. Victoria Beckham en Reebok hebben met deze collectie de lat hoog gelegd. De pasvorm, de stof, het silhouet en de afwerking brengen de definitie van sportkleding naar een nieuw niveau. Victoria’s doordachte aanpak bij het ontwerpen van deze collectie is tot in detail uitgevoerd.”

De campagne voor deze collectie is geschoten door Mario Sorrenti en vormgegeven door Alastair McKimm. Hiermee heeft Beckham haar creatieve visie ook gebruikt voor de visuele presentatie van de campagne, waarbij relaxte hoogwaardige streetwear gecombineerd wordt met technische prestaties en ondersteund wordt door de kenmerkende eenvoud van Victoria Beckhams ontwerpen.

De Reebok x Victoria Beckham-voorjaarscollectie van 2019 is wereldwijd verkrijgbaar viaReebok.nl/VictoriaBeckham en andere premium retailers.

CAMPAIGN SHOTS
PRODUCT SHOTS
Over Reebok
Reebok International Ltd. is gevestigd in Boston, Massachusetts, en is wereldwijd toonaangevend als ontwerper, marktspeler en distributeur van schoenen, kleding en accessoires in de fitness- en lifestylebranche. Reebok, een mondiaal merk geïnspireerd op Amerika, is een pionier in de sportindustrie met een lange en rijke traditie op het gebied van fitness. Reebok ontwikkelt producten, technologieën en programma’s die gericht zijn op lichaamsbeweging en wil mensen begeleiden bij het waarmaken van hun potentieel. Reebok richt zich op fitnessconsumenten waar ook ter wereld ongeacht wat ze doen om fit te blijven, of dat nu gaat om functionele training, hardlopen, gevechtstraining, wandelen, dansen, yoga of aerobics. Reebok Classics bouwt op de fitnesshistorie van het merk en staat voor de oorsprong van het merk in de sportmarkt. Reebok, dochteronderneming van adidas, is exclusief leverancier van CrossFit, de CrossFit Games en UFC, titelsponsor van de Reebok Ragnar Relay Series en exclusief kledingleverancier voor Les Mills.
Ga voor meer informatie naar www.reebok.com of voor het laatste nieuws naar http://news.reebok.com/Over Victoria Beckham
Victoria Beckham Limited is een in Londen gevestigd modemerk met twee confectiekledinglijnen: de hoofdcollectie Victoria Beckham en de iets jongere, minder kostbare kledinglijn, Victoria, Victoria Beckham. Daarnaast is er een accessoire- en brillenlijn.
Sinds de lancering in 2008 heeft het modemerk Victoria Beckham zich ontwikkeld tot een merk met een onderscheidende en moderne kledingstijl. Voor de kleding, die in Victoria’s studio in Londen wordt gemaakt, wordt uitsluitend gebruikgemaakt van het grootste vakmanschap en de beste materialen. Het merk heeft veel lof en erkenning gekregen en diverse prijzen gewonnen, waaronder Best Designer Brand en Brand of the Year bij de British Fashion Awards. In 2017 ontving Victoria Beckham een Britse ridderorde (OBE) voor haar verdiensten voor de mode-industrie en in 2018 was ze genomineerd voor Designer Womenswear bij de British Fashion Awards.
Het modemerk heeft kantoren in Londen en New York, een flagshipstore in Mayfair en Hongkong, is in ruim 400 winkels in meer dan vijftig landen verkrijgbaar en is met de hoofdcollectie aanwezig op de London Fashion Week.
In 2017 investeerde NEO Investment Partners dertig miljoen pond in het bedrijf en werd daarmee strategisch partner en aandeelhouder. Naast NEO is Victoria Beckham Limited eigendom van Beckham Brand Holdings, waarin Victoria Beckham, David Beckham en XIX Entertainment van Simon Fuller een gelijk aandeel hebben.

 

Download images on the pressroom

ShareShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *